نوشته شده توسط : احسانی
ناظر عالی ستاد تسهیلات سفرهای کشور خبر داد
سفر 47 درصد زائران امام رضا (ع) از خراسان شمالی

خبرگزاری فارس: ناظر عالی ستاد تسهیلات سفرهای کشور گفت: بر اساس آمار 47 درصد زائران امام رضا (ع) تاکنون از استان خراسان شمالی سفر کرده‌اند.

خبرگزاری فارس: سفر 47 درصد زائران امام رضا (ع) از خراسان شمالی

 

به گزارش خبرگزاری فارس از بجنورد، نادر زینالی ظهر امروز در نشست با قائم مقام و دبیر ستاد تسهیلات نوروزی خراسان شمالی اظهار داشت: یک میلیون و 400 هزار مسافر نوروزی وارد این استان شده که این میزان حدود 47 درصد از زائران مشهد مقدس که تاکنون وارد این شهر شده را تشکیل می‌دهند.

وی با اشاره به اینکه تا روز گذشته 3 میلیون و 200 هزار نفر به مشهد مقدس مشرف شده‌اند، افزود: ارائه خدمات به یک میلیون و 400 هزار مسافر ورودی به این استان توان بالایی را می‌طلبد که ستاد تسهیلات نوروزی خراسان شمالی به خوبی از عهده آن برآمده است.

زینالی تصریح کرد: این نظم و انضباطی که در خدمات رسانی به مسافران در استان از سوی کمیته‌های مختلف ستاد تسهیلات نوروزی ایجاد شده نشان از یک برنامه‌ریزی دقیق چند ماهه دارد.

این مسئول با بیان اینکه خدمت رسانی به زائران امام رضا (ع) افتخار بزرگی است، گفت: باید از تمام توان برای خدمات‌رسانی به این مهمانان بهره‌گیری کرد.

قائم مقام ستاد تسهیلات سفرهای نوروزی خراسان شمالی هم در این نشست با بیان اینکه جلسات ستاد تسهیلات نوروزی استان از سه ماه قبل آغاز شد، اظهار داشت: با وجود در پیش بودن انتخابات در 29 اسفند لیکن دبیرخانه سفرهای نوروزی استان از چندی قبل در محل عمارت مفخم فعال شد.

سید کریم سجادی با اشاره به اینکه هیئت‌های نظارت تسهیلات نوروزی استان از جایگاه‌های سوخت، پارک‌ها، بازارچه‌های صنایع دستی برای خدمات دهی هر چه مطلوب‌تر به مسافران، سرکشی و بازرسی می‌کنند، گفت: این استان دارای 300 کیلومتر راه اصلی بوده که صرفاً 100 کیلومتر آن دو بانده بوده و 200 کیلومتر از محورهای ارتباطی اصلی نیز به صورت دو طرفه است.

وی با اشاره به تردد سالانه میلیون‌ها زائر و مسافر از خراسان شمالی افزود: البته برف گیر بودن برخی محورهای ارتباطی استان از مشکلاتی است که با کم‌ترین بارندگی استان دچار زحمت و مشکل می‌شود.

سجادی با اشاره به ابتکار استاندار خراسان شمالی برای برگزاری مسابقه سفرنامه نویسی با رویکرد دینی یادآور شد: بر همین اساس به سه نفر که بهترین سفرنامه را با این رویکرد نگارش کنند، جوایز ارزنده‌ای تعلق می‌گیرد.

این مسئول با اشاره به ظرفیت‌های بالای گردشگری در استان اظهار امیدواری کرد تا خراسان شمالی از استان عبوری به استان مقصد گردشگری تبدیل شود.

معاون سیاسی امنیتی استاندار خراسان شمالی در عین حال از افزایش میزان ماندگاری مسافران طی سال‌های اخیر در این استان خبر داد و ابراز داشت: سال گذشته میزان ماندگاری مسافران نوروزی در خراسان شمالی به هشت ساعت افزایش یافت، که پیش‌‌بینی می‌شود این میزان در نوروز امسال به 12 ساعت برسد.

معاون عمرانی استاندار خراسان شمالی هم با اشاره به اینکه تمام امکانات استان برای پذیرایی هر چه مطلوب برای مسافران نوروزی آماده شده، گفت: بر همین اساس تمام شهرداری‌های استان از چند ماه قبل اقدام به آماده سازی و زیباسازی شهرها به منظور سفرهای نوروزی هموطنان شدند.

احمدرضا عفتی از تمام تلاش‌های انجام شده در ستاد تسهیلات نوروزی خراسان شمالی به منظور خدمات رسانی به مسافران قدردانی کرد.

دبیر ستاد دائمی تسهیلات سفرهای نوروزی خراسان شمالی هم در این نشست با بیان اینکه دستگاه‌های استان از سه ماه قبل درگیر آماده سازی برای نوروز امسال شدند، متذکر شد: معاونت‌های مختلفی ذیل این ستاد تشکیل و موضوعات مختلف را به منظور خدمات‌رسانی شایسته به مسافران پیگیری کردند.

علی کاظمی فعال شدن بازارچه‌های صنایع دستی با 350 غرفه و توزیع 80 هزار اقلام معرفی استان را از جمله اقدامات مهم این ستاد در حوزه اطلاع رسانی برشمرد و اظهار امیدواری کرد تا در آینده نزدیک خراسان شمالی به عنوان استان مقصد گردشگری کشور تبدیل شود.



:: بازدید از این مطلب : 423
|
امتیاز مطلب : 2
|
تعداد امتیازدهندگان : 2
|
مجموع امتیاز : 2
تاریخ انتشار : یک شنبه 6 فروردين 1391 | نظرات ()
نوشته شده توسط : احسانی
 
"نوروزگاه" دوشنبه میزبان جشن جهانی نوروز+ فیلم

خبرگزاری فارس: مراسم امسال جشن جهانی نوروز در محل ویژه‌ای با نام "نوروزگاه" در زیر بارش باران و با طنین نوای "ای دوست نوروز شد جهانی" برگزار شد.

خبرگزاری فارس: "نوروزگاه" دوشنبه میزبان جشن جهانی نوروز+ فیلم

 

به گزارش خبرنگار خبرگزاری فارس در دوشنبه، مراسم امسال جشن جهانی نوروز در محل نوروزگاه شهر دوشنبه پایتخت تاجیکستان در زیر بارش باران و با طنین نوای "ای دوست نوروز شد جهانی" برگزار شد.

برای دیدن فیلم اینجا کلیک کنید.



:: بازدید از این مطلب : 901
|
امتیاز مطلب : 3
|
تعداد امتیازدهندگان : 1
|
مجموع امتیاز : 1
تاریخ انتشار : یک شنبه 6 فروردين 1391 | نظرات ()
نوشته شده توسط : احسانی
 
مراسم "چوب بازی" در جشن جهانی نوروز تاجیکستان+ فیلم

خبرگزاری فارس: همزمان با برپایی جشن جهانی نوروز در تاجیکستان هریک از کشورهای شرکت کننده در این جشن به اجرای گوشه‌ای از مراسمات سنتی خود پرداختند که از ایران هنرمندان خطه خراسان به اجرای نمایش چوب بازی دست زدند.

خبرگزاری فارس: مراسم "چوب بازی" در جشن جهانی نوروز تاجیکستان+ فیلم

 

به گزارش خبرنگار خبرگزاری فارس در دوشنبه، همزمان با برپایی جشن جهانی نوروز در تاجیکستان هریک از کشورهای شرکت کننده در این جشن به اجرای گوشه‌ای از مراسمات سنتی خود پرداختند که از ایران هنرمندان خطه خراسان به اجرای نمایش چوب بازی دست زدند که مورد توجه حضار در میدان موسوم به نوروزگاه شهر دوشنبه قرار گرفت.

برای مشاهده فیلم اینجا کلیک کنید.

 



:: بازدید از این مطلب : 415
|
امتیاز مطلب : 3
|
تعداد امتیازدهندگان : 1
|
مجموع امتیاز : 1
تاریخ انتشار : یک شنبه 6 فروردين 1391 | نظرات ()
نوشته شده توسط : احسانی
مدیر کل راه و شهرسازی استان بوشهر خبر داد
فعالیت 570 راهدار و کشیک راهداری نوروزی در بوشهر

خبرگزاری فارس: مدیر کل راه و شهرسازی استان بوشهر گفت: در ایام نوروز برای بهبود وضعیت عبور و مرور در محورهای این استان 460 راهدار و بیش از 110 کشیک راهداری در سطح بوشهر فعال هستند.

خبرگزاری فارس: فعالیت 570 راهدار و کشیک راهداری نوروزی در بوشهر

 

به گزارش خبرگزاری فارس از بوشهر، علیرضا صفایی از ظهر امروز در حاشیه بازدید از محورهای ارتباطی استان بوشهر با بیان اینکه ناوگان راهداری استان بوشهر در کشور پیشتاز است، تصریح کرد: با اختصاص اعتبارات ویژه محورهای ارتباطی استان بوشهر وضعیت بهتری پیدا کرده و تیم‌های راهداری امدادی نیز با نهایت تلاش خود در خدمت مسافران نوروزی هستند.

وی افزود: برای تسهیل و آسایش مسافرانی که به استان بوشهر می آیند تعداد 10 هزار نقشه به همراه دعای سفر و بروشور را بین مسافران توزیع کرده است.

مدیر کل راه و شهرسازی استان بوشهر گفت: این اداره کل همچنین به منظور ارتقای ایمنی تردد و کاهش تصادفات بیش از 150 پلاکارد حاوی شعارها و نکات ایمنی را در محورهای اصلی استان نصب کرده است.

قائم مقام وزیر و مدیر کل راه و شهرسازی استان بوشهر از آمادگی راهداران برای استقبال از مسافران نوروزی خبر داد و با اشاره به حضور راهداران همزمان با ایام تعطیل در محورهای استان بوشهر ادامه داد: 110 کشیک راهداری ساماندهی شده‌‌اند و از 25 اسفند ماه در راهدارخانه‌های استان مستقر می‌شوند.

صفایی پاکسازی حاشیه راه‌ها، لکه گیری، نصب علائم، شستشوی تابلوها و تجهیز آماده‌سازی راهدارخانه‌های استان برای اسکان مسافران در مواقع لزوم را از جمله اقدامات این اداره در نوروز بر شمرد.

وی نصب بنر با پلاکارد با عناوین شعارهای ایمنی و راهنمایی مسافران در جاده‌ها، ساماندهی و استفاده از سیستم مانیتورینگ جاده‌ها برای مدیریت و کنترل ترافیک در بزرگراه‌ها را از دیگر اقدامات این اداره کل در عید نوروز عنوان کرد.

این مسئول با اشاره به فعالیت 460 راهدار در مناطق مختلف استان اذعان داشت: این راهداران با 88 دستگاه ماشین آلات سبک، سنگین و نیمه سنگین در محورها و راه‌های مواصلاتی استان بوشهر فعالیت می‌کنند.

مدیر کل راه و شهرسازی استان بوشهر در پایان خاطرنشان کرد: امیدواریم با همکاری رانندگان و مسافران با عوامل راهداری و پلیس راه در ایام نوروز شاهد هیچ گونه حوادث ناگواری در جاده‌های استان نباشیم.

 



:: بازدید از این مطلب : 335
|
امتیاز مطلب : 1
|
تعداد امتیازدهندگان : 1
|
مجموع امتیاز : 1
تاریخ انتشار : یک شنبه 6 فروردين 1391 | نظرات ()
نوشته شده توسط : احسانی
صبح امروز صورت گرفت
بازدید افشارزاده از اردوی تیم‌های ملی کشتی آزاد، بوکس، جودو و تکواندو

خبرگزاری فارس: دبیر کل کمیته ملی المپیک در نخستین روز از روز کاری سال 91 از اردوی تیم‌های ملی کشتی آزاد، بوکس، جودو و تکواندو دیدن کرد.

خبرگزاری فارس: بازدید افشارزاده از اردوی تیم‌های ملی کشتی آزاد، بوکس، جودو و تکواندو

 

به گزارش باشگاه خبری فارس «توانا» و به نقل از روابط عمومی کمیته ملی المپیک، در ادامه بازدیدهای سرزده بهرام افشارزاده از اردوی تیم های ملی صبح امروز وی با حضور در مجموعه ورزشی انقلاب از اردوی تیم ملی بوکس که خود را برای شرکت در رقابتهای گزینشی المپیک در آلماتی قزاقستان آماده می‌کند، بازدید کرد.

در این بازدید دبیر کل کمیته ضمن تبریک سال نو به ملی پوشان بوکس ابراز امیدواری کرد مشت ‌زنان کشورمان بتوانند در رقابت‌های گزینشی پیش رو که آخرین فرصت آنها برای کسب سهمیه المپیک است تعداد سهمیه‌های بوکس کشورمان را به بیش از یک سهمیه فعلی برسانند.

سپس افشارزاده از تمرینات اختصاصی محمد رضا رودکی ملی پوش جودو کشورمان و همچنین تیم ملی تکواندوی امید نیز بازدید به عمل آورد و مجموعه ورزشی انقلاب را برای بازدید از اردوی تیم ملی تکواندو بزرگسالان در مرکز جهانی تکواندو ترک کرد.

افشار زاده در بازدید از اردوی تیم ملی تکواندو المپیکی کشورمان که با حضور فریبرز عسگری سرمربی، سید محمد پولادگر رئیس فدراسیون و غلامحسن ذالقدری دبیر فدراسیون در حال برگزاری بود از تمرینات یوسف کرمی و محمد باقری معتمد بازدید به عمل آورد.

در این بازدید فریبرز عسگری ضمن ارائه گزارشی در خصوص نحوه آماده سازی ملی پوشان و نداشتن مشکل آسیب دیدگی در بین آنهاخاطر نشان کرد تمرینات تیم ملی تا هفته آینده با کارهای بدنسازی سبک ادامه داشته و سپس با حضور تمامی اردونشینان تمرنیات تکواندو آغاز خواهد شد.

سپس بهرام افشارزاده ضمن آرزوی موفقیت برای تیم ملی تکواندو تصریح کرد:با توجه به سوابق درخشان تکواندو در بازیهای المپیک گذشته و همچنین کادر فنی با تجربه و با انگیزه ای که در آن وجود دارد و حضور ملی پوشان باتجربه در اردو انتظار می رود در بازیهای المپیک لندن هم تکواندو کاران کشورمان بتوانند به نتایج در خشانی دست پیدا کنند.

دبیر کل کمیته ملی المپیک ادامه داد: حضور در اردوهای متعدد تیم های ملی و دیدن تمرینات ملی پوشان ما را در انجام وظایفمان دلگرم تر می‌کند و کمیته ملی المپیک هر آنچه در توان دارد برای اعزام کاروانی مقتدر به بازیهای المپیک لندن انجام خواهدداد و امید می‌رود در این مدت زمان باقی مانده تعداد سهمیه های المپیکی کشورمان افزایش یابد.



:: بازدید از این مطلب : 309
|
امتیاز مطلب : 1
|
تعداد امتیازدهندگان : 1
|
مجموع امتیاز : 1
تاریخ انتشار : یک شنبه 6 فروردين 1391 | نظرات ()
نوشته شده توسط : احسانی
 
گلایه پایگاه صهیونیستی از روزنامه انگلیسی به‌خاطر لو دادن برنامه اطلاعاتی اسرائیل علیه ایران!

خبرگزاری فارس: یک روزنامه انگلیسی با افشای یک عملیات اطلاعاتی رژیم صهیونیستی در ایران، امنیت این عملیات را به خطر انداخته و گلایه یک پایگاه صهیونیستی را برانگیخته است.

خبرگزاری فارس: گلایه پایگاه صهیونیستی از روزنامه انگلیسی به‌خاطر لو دادن برنامه اطلاعاتی اسرائیل علیه ایران!

 

به گزارش خبرگزاری فارس به نقل از "اسرائیل نشنال نیوز"، روزنامه انگلیسی ساندی‌تایمز با افشای حضور گروهی از ماموران مخفی رژیم اسرائیل در خاک ایران، امنیت آنها را به خطر انداخته است.

بنابراین گزارش، این افراد در ایران ماموریت داشته‌اند تا شواهدی را مبنی بر انحراف برنامه هسته‌ای کشورمان بیابند. در این گزارش ادعا شده است که این گروه از کماندوهای اسرائیلی در لباس سربازان ایرانی مشغول به فعالیت هستند و از مرز کردستان عراق وارد ایران شده‌اند.

بر اساس گزارش فوق، این تلاش‌ها با هدف آشکارسازی فعالیت‌های ایران در سایت نظامی پارچین در نزدیکی تهران صورت می‌پذیرد. غرب مدعی‌ست که ایران در پارچین فعالیت‌های مرتبط با تولید سلاح هسته‌ای انجام می‌دهد اما ایران این ادعا را رد کرده و اعلام داشته است با روشن شدن کیفیت بازرسی، بازرسان آژانس می‌توانند از پارچین بازدید به عمل آورند.

همچنین گزارش شده است که صهیونیست‌ها در این برنامه اطلاعاتی قصد دارند از فعالیت‌های ایران در سایت هسته‌ای فردو در نزدیکی شهرستان قم نیز اطلاعات کسب کنند. دانشمندان ایرانی در فردو توانسته‌اند اورانیوم را تا ۲۰ درصد غنی‌سازی کنند.

در این گزارش ادعا شده است که اسرائیل سال‌هاست که به این برنامه اطلاعاتی اشتغال دارد و از بالگردهای "بلک هاوک" برای انتقال کماندوهای خود به ایران استفاده کرده است.



:: بازدید از این مطلب : 287
|
امتیاز مطلب : 2
|
تعداد امتیازدهندگان : 1
|
مجموع امتیاز : 1
تاریخ انتشار : یک شنبه 6 فروردين 1391 | نظرات ()
نوشته شده توسط : احسانی
در اجرای طرح نوروزی خراسان شمالی انجام شد
11 هزار مورد بازرسی از واحدهای صنفی خراسان شمالی

خبرگزاری فارس: معاون نظارت و بازرسی سازمان صنعت، معدن و تجارت خراسان شمالی گفت: 11 هزار و 164 مورد بازرسی از سطح واحدهای صنفی این استان در اجرای طرح نوروزی تاکنون انجام شد.

خبرگزاری فارس: 11 هزار مورد بازرسی از واحدهای صنفی خراسان شمالی

 

حبیب الله عطاردی امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در بجنورد با بیان اینکه طرح نوروزی سازمان صنعت، معدن و تجارت خراسان شمالی از اول اسفند آغاز و تا پایان تعطیلات نوروزی ادامه دارد، اظهار داشت: تعداد پرونده‌های تخلفات صنفی تشکیل شده در همین مدت را هزار و 362 مورد عنوان کرد.

وی افزود: عمده تخلفات مربوط به گران‌فروشی، عدم صدور فاکتور، عدم درج قیمت بوده است.

به گفته عطاردی، این واحدهای صنفی متخلف مجموعاً به 977 میلیون ریال جریمه محکوم شدند.

وی همچنین از برگزاری 172 گشت نظارتی با دستگاه‌های مختلف در این استان طی مدت اجرای این طرح خبر داد.

معاون نظارت و بازرسی سازمان صنعت، معدن و تجارت خراسان شمالی با بیان اینکه در همین مدت 133 مورد بازرسی از مراکز پذیرایی و 92 مورد از مراکز اقامتی و کمپ‌ها انجام شد، افزود: تعداد شکایات رسیده در این زمینه 13 مورد بوده که برای دو مورد پرونده تشکیل و به 11 مورد دیگر نیز از شکایت‌ها تذکر داده شد.

وی همچنین تعداد شکایات رسیده از رستوران‌های بین راهی به معاونت نظارت و بازرسی سازمان صنعت، معدن و تجارت استان را در همین مدت 16 مورد عنوان کرد و گفت: 7 فقره از این شکایات منجر به تشکیل پرونده و 9 فقره پرونده دیگر نیز تذکر گرفتند.

عطاردی همچنین تعداد شکایات رسیده از اماکن پذیرایی استان را در همین مدت 12 مورد برشمرد و افزود: 12 مورد از این شکایات منجر به تشکیل پرونده و 5 واحد نیز تذکر گرفتند.

خراسان شمالی در مسیر دو قطب زیارتی شرق کشور مشهد مقدس و قطب سیاحتی شمال قرار دارد.

 



:: بازدید از این مطلب : 208
|
امتیاز مطلب : 2
|
تعداد امتیازدهندگان : 1
|
مجموع امتیاز : 1
تاریخ انتشار : یک شنبه 6 فروردين 1391 | نظرات ()
نوشته شده توسط : احسانی
/جاذبه‌های دیدنی گیلان/
موزه و مقبره پدر چای ایران گنجینه‌ای دیدنی در لاهیجان

خبرگزاری فارس: موزه‌ و مقبره کاشف‌السطنه پدر چای ایران در لاهیجان گنجینه‌ای از خاطرات گیلان است که هر ساله مورد بازدید گردشگران قرار می‌گیرد.

خبرگزاری فارس: موزه و مقبره پدر چای ایران گنجینه‌ای دیدنی در لاهیجان

 

به گزارش خبرگزاری فارس از لاهیجان، گیلان سرزمینی سبز با گذشته‌ای پر از خاطرات است که رد پای این خاطرات در موزه‌های آن نگه‌داری و حفظ می‌شود.

در گیلان موزه‌هایی در رشت، لاهیجان، انزلی، فومن، آستارا، ماسوله و... وجود دارد که هر یک گردشگران و مسافران زیادی را در خود می‌پذیرند.

موزه تاریخ چای ایران در لاهیجان از جمله موزه‌هایی است که مورد بازدید و استقبال مسافران قرار می‌گیرد تا از اسناد و مدارکی که از کاشف‌السطنه پدر چای ایران در آن نگه‌داری می‌شود بازدید کنند.

اسناد و مدارک کاشف‌السطنه و وسایل مربوط به مصرف چای مانند انواع سماورهای ذغالی، قوری‌های چینی، مسی و سنگی، قهوه‌خوری‌ها، عهدنامه‌ ناصرالدین شاه و انواع گیره‌های استکان چای، سینی و پایه فنجان ملیله‌کاری و... بخشی از اشیای موزه است که چشم هر بیننده‌ای را خیره می‌کند.

در ویترین‌های طبقه دوم موزه چای ایران لباس‌های محلی، چادرشب، چاروق، انواع زیورآلات نقره، ظروف مسی و چوبی، انواع چپق و قلیان، قاشق‌های ظریف‌کاری شده از چوب شمشاد و گلابی مربوط به زمان قاجار که معرف فرهنگ و تمدن مردم خطه گیلان محسوب می‌شود به نمایش درآمده است.

در ضلع غربی موزه چای ایران نیز برجی طراحی شده که مقبره کاشف‌السطنه در آن قرار دارد.

لاهیجان از جمله زیباترین شهرهای گیلان است که قرن‌ها مقر حکومت سادات کیایی بود و آن را به نام شهر چای می‌شناسند، زیرا چای‌کاری در ایران برای نخستین بار به همت حاج محمد میرزا کاشف‌السلطنه چای‌کار در سال 1319 هجری قمری در لاهیجان آغاز شد و به سرعت در این شهر و دیگر مناطق سواحل جنوبی دریای مازندران توسعه یافت.

مزار کاشف‌السلطنه روی تپه‌ای از چای که توسط وی در سال 1307 شمسی خریداری شده بود، قرار دارد.

از سال 1335 بنای فعلی به سبک معماری غربی تهیه و به همت انجمن آثار ملی به شکل کنونی با اسکلتی از بتون و نمای سنگ تیشه‌ای طوسی رنگ با زیربنای 512 متر مربع ساخته شد که بعدها در جوار این مقبره موزه چای بنا نهاده شد.

این موزه هم ‌اکنون با داشتن ادوات و وسایل سنتی و تخصصی مربوط به چای و مدارکی مربوط به چگونگی فعالیت‌های پدر چای ایران همه روزه به ویژه در ایام تعطیلات پذیرای بسیاری از افراد بومی و نیز گردشگران است.



:: بازدید از این مطلب : 393
|
امتیاز مطلب : 3
|
تعداد امتیازدهندگان : 2
|
مجموع امتیاز : 2
تاریخ انتشار : یک شنبه 6 فروردين 1391 | نظرات ()
نوشته شده توسط : احسانی
معاون استاندار آذربایجان غربی:
پیشگیری از حوادث ناگوار رویکرد شورای مدیریت بحران است

خبرگزاری فارس: معاون امور عمرانی استاندار آذربایجان غربی گفت: پیشگیری از وقوع حوادث ناگوار از رویکردهای اصلی برنامه‌های شورای مدیریت بحران استان آذربایجان غربی است.

خبرگزاری فارس: پیشگیری از حوادث ناگوار رویکرد شورای مدیریت بحران است

 

به گزارش خبرگزاری فارس از ارومیه، سید جواد محمودی ظهر امروز در بازدید از پایگاه‌های امداد و نجات جمعیت هلال احمر استان اظهار داشت: افزایش سرعت امدادرسانی و توان عملیاتی نیروهای امدادگر از رویکردهای دیگر شورای مدیریت بحران استان است که باید در این زمینه برنامه‌ریزی‌های لازم صورت گیرد.

وی افزود: آموزش و ارتقای توان امدادی امدادگران جمعیت هلال احمر استان اهمیت ویژه‌ای دارد که در این راستا در بخش آموزش و تجهیز این نیروها به امکانات نوین امدادی گام‌های مهمی در استان برداشته شده است.

محمودی تلاش و مجاهدت نیروهای امدادی استان را مورد اشاره قرار داد و گفت: با توجه به بارش شدید برف و کولاک در روزهای پایانی سال 90 امدادرسانی امدادگران جمعیت هلال احمر استان به مسافران و مصدومان مطلوب بود و آن‌ها توانستند با تلاش خود به مصدومان و آسیب دیدگان در حوادث کمک‌رسانی به موقع انجام دهند.

معاون عمرانی استاندار آذربایجان غربی خاطرنشان کرد: حضور نیروهای امدادی سبب آرامش خاطر مسافران و گردشگران نوروزی می‌شود از این رو نقش آن‌ها مهم و حیاتی است.

شایان ذکر است، این مسئول از پایگاه‌های امداد و نجات و ایستگاه‌های راهنمای مسافران نوروزی حیدرآباد نقده، بوکان و اشنویه بازدید کرده و از امدادگران این مناطق تقدیر کرد.

 



:: بازدید از این مطلب : 368
|
امتیاز مطلب : 2
|
تعداد امتیازدهندگان : 1
|
مجموع امتیاز : 1
تاریخ انتشار : یک شنبه 6 فروردين 1391 | نظرات ()
نوشته شده توسط : احسانی
مهمترین عناوین امروز نشریات آلمانی زبان
پیامدهای حملات تروریستی در فرانسه بر انتخابات ریاست جمهوری

خبرگزاری فارس: پیروزی سنتروم در انتخابات درون حزبی جمهوریخواهان در ایالت لوئیزیانا و اخباری درباره حملات تروریستی در تولوز فرانسه مهمترین عناوین امروز اخبار خارجی نشریات آلمانی زبان بودند.

خبرگزاری فارس: پیامدهای حملات تروریستی در فرانسه بر انتخابات ریاست جمهوری

 

به گزارش فارس مهمترین عناوین اخبار خارجی امروز نشریات آلمانی، زبان درج شده در پایگاه‌های اینترنتی آنها به شرح زیر است:

 

روزنامه آلمانی "فرانکفورترآلگماینه:

-استقبال از پاپ در جریان سفربه مکزیک 

-برگزاری انتخابات ریاست‌جمهوری در سنگال

 

روزنامه اتریشی "دراشتاندارد":

-اوباما از منطقه مرزی 2 کره دیدار کرد

-انفجار در افغانستان شماری را به کام مرگ کشید

-برادر مظنون به حملات تروریستی در فرانسه باید پاسخگو باشد

 

نشریه آلمانی "فوکوس:

-محبوبیت ائتلاف سرخ-سبز در آلمان

-پیروزی سنتروم در ایالت لوئیزیانا

 

روزنامه آلمانی "ولفزبورگرآلگماینه":

-سنتروم در لوئیزیانا از رامنی پیشی گرفت

-برگزاری انتخابات ایالتی در  زارلند

 

روزنامه آلمانی "تسایت":

-اتحادیه آفریقا در تلاش برای دستگیری جنایتگار جنگی

-ناتوانی هند در زمینه مقابله با فقر

- پیامدهای حملات تروریستی در فرانسه بر انتخابات ریاست جمهوری



:: بازدید از این مطلب : 345
|
امتیاز مطلب : 4
|
تعداد امتیازدهندگان : 2
|
مجموع امتیاز : 2
تاریخ انتشار : یک شنبه 6 فروردين 1391 | نظرات ()